תוצאות חיפוש שליליות על עסקים וחברות הן מכה עסקית החייבת טיפול, אזכורים שליליים מעטים יכולים לפגוע בכל עסק בישראל.
מה הסיכון בתוצאות חיפוש שליליות? איך אפשר לעשות יח"צ באינטרנט? מה עושים אם מופיעים אזכורים שליליים על העסק? ואיך אפשר לטפל באזכורים שליליים עם כתבות חיוביות?
אזכורים שליליים בגוגל? רע לעסקים
חברות ועסקים רבים בישראל יודעים עד כמה קשה לצבור מוניטין חיובי ובמיוחד כזה הבא לידי ביטוי באינטרנט, אחת הבעיות המרכזיות בעידן הדיגיטלי היא הופעה של תוצאות חיפוש שליליות המופיעות בגוגל וכן גם ברשתות החברתיות השונות.
לעיתים מספיקים מעט אזכורים שליליים על עסק/חברה כדי להרחיק לקוחות פוטנציאלים או קיימים, ניתן להיתקל בסוגים רבים של תוצאות שליליות: פוסטים שליליים שנכתבו ברשתות החברתיות, ביקורות רעות בגוגל ביזנס ואתרי הביקורות האחרים, פסקי דין עם שם העסק או על שם הבעלים המופיעים בגוגל, כתבות שליליות ותוצאות בעייתיות אחרות העולות מחיפוש שם של עסק או בעלי העסק.
אם מופיעים אזכורים שליליים בגוגל המוניטין שלכם הופך לשלילי, מוניטין שלילי הוא רע לעסקים ויכול להוביל לפגיעה משמעותית בהכנסות, נזק תדמיתי ולעיתים אף צורך בסגירת תחום בחברה או פשיטת רגל (עקב הפגיעה המשמעותית והעדר הטיפול).
עם הופעתם של אזכורים שליליים לא מזניחים את המצב, פונים לחברת "ניהול מוניטין" ומתחילים תהליך טיפול מקצועי להפיכת המוניטין השלילי לחיובי.
לא רק באזכורים שליליים: דואגים ליח"צ לעסק באינטרנט
פן נוסף חשוב לניהול מוניטין מגיע גם במצב בו אין אזכורים שליליים, מצב זה מוגדר כ"מצב אפור", בו הניסיון וההצלחה העסקית שלכם לא מוצגת בגוגל וברשתות החברתיות או מוצגת בצורה חלשה ולא מושכת.
מומחה לניהול מוניטין יתאים עבורכם תכנית פעולה לשדרוג התדמית העסקית שלכם באינטרנט, התכנית תקדם את העסק שלכם כמה רמות מעלה, מטרת העל היא לדאוג שגולשים הכותבים את שם העסק שלכם או שמכם כבעלים של החברה – יקבלו תוצאות חיוביות, מרשימות, זוהרות ומותאמות לצרכים העסקיים שלכם.
קידום ושיווק העסק באינטרנט במצבים כאלו מתאפשרים בצורה אורגנית, ממומנת או שילוב של השניים.
אזכורים שליליים על העסק – מה עושים?
במידה ונתקלתם באזכורים שליליים בגוגל או ברשתות החברתיות, אחד מהדברים הכי החשובים הוא לנהוג בשיקול דעת ולא למהר לפעול בעצמכם, ניתן לטפל במקרים מורכבים ומאתגרים מאוד של מוניטין שלילי.
צעד ראשון – פונים למומחה ניהול מוניטין
חברת "ניהול מוניטין" עומדת לשירותכם גם במקרים מאתגרים וקשים של ריבוי אזכורים שליליים ופגיעה נרחבת במוניטין העסקי שלכם.
הפעולה הראשונה שנבצע היא איתור המידע עליכם וניתוחו, לאחר שנבין את המצב הנוכחי שלכם נשלב את הצרכים העסקיים שלכם בתכנית פעולה לטיפול במוניטין שלילי, הדחקת האזכורים השליליים ויצירת מוניטין חיובי באמצעות תכנים חיוביים מותאמים במישורים רבים באינטרנט.
ביקורות שליליות: ניתן לטפל באמצעות ביקורות טובות
למומחה ניהול המוניטין יש כמה שפנים בכובע בכל הנוגע לביקורות שליליות, ביקורת שלילית יכולה להגיע עקב מקרה או פרשה מסוימת לעסק/חברה שלכם, התקפת ביקורות שליליות ממתחרים וכמובן ביקורות שליליות מוצדקות עקב פגם בשירות או במוצר אותו אתם מספקים.
לפני שאנחנו בוחנים אפשרויות לטיפול בביקורות בקנה מידה רחב כולל באמצעות ביקורות חיוביות, על כל עסק קטן או גדול להפנים שככל שתיקחו את הביקורות ברצינות ותטפלו בכל ביקורת במקצועיות – הגולשים יעריכו אתכם יותר: במידה ומדובר על ביקורת רעה עם הסבר עליכם יהיה לתחקר כל מקרה, לענות בצורה שקופה ומקצועית ולהציע פתרונות עבור כל לקוח (לעיתים ניתן להגיע להסכמה למחיקת הביקורת).
כתבות חיוביות באתרי החדשות והתוכן
אחד הכלים הטובים ביותר לדחיקת תכנים שליליים בגוגל, מיצוב המומחיות העסקית שלכם והתמודדות עם כתבות שליליות המופיעות בגוגל הוא כתבות חיובי באתרי התוכן והחדשות בישראל.
כיום ניתן להיעזר בשירותי עשרות אתרים המדורגים גבוה בגוגל, החל מהאתרים הגדולים במדינה ועד אתרים בינוניים הטובים גם הם בהתאם למצבים מסוימים וכן תלוי התקציב אותו אתם מעמידים.
כדי לעלות כתבה שיווקית באתרי החדשות, כותבי התוכן המקצועיים של חברת "ניהול מוניטין" יתאימו כתבה שיווקית עבור כל עסק או אדם הפונה לניהול מוניטין, כתבות אלו יסרקו בגוגל ויאפשרו לנו לבצע פעולות רבות כדי לקדם אותן בגוגל.
שאלות נפוצות על אזכורים שליליים באינטרנט
מנוע החיפוש של גוגל סורק את כל האתרים ועלול להציג כתבות שליליות, ביקורות רעות, פסקי דין ואזכורים שליליים נוספים.
נכנסים לאתר ופונים לחברת "ניהול מוניטין" לטיפול מקצועי במוניטין השלילי.
מומחה לניהול מוניטין בעל ניסיון רב שנים בקידום עסקים מתחומים שונים, אנשי ציבור וגורמים נוספים.
כן, כלי דומיננטי בניהול מוניטין הוא כתבות שיווקיות המפורסמות באתרי התוכן ונכתבות ע"י כותבים מקצועיים.