כל אדם שפותח עסק מעוניין שיהיה לו מוניטין גבוה. החשיבה החיובית של הלקוחות ושל הקולגות על כל עסק היא זו שמובילה אותו קדימה ומניעה אותו עם השנים להצלחות גדולות. זו הסיבה שכל בעל עסק או מנהל חברה מבצע מהלכים שונים כדי להעלות כל הזמן את המוניטין וכך לקטוף פירות. בעידן האינטרנט ניהול המוניטין עבר לרשת ולכן שיטת העבודה היא לעקוב כל הזמן אחר מה שקורה ברשתות החברתיות ובגוגל ובהתאם לכך לבצע פעולות שונות אשר ירימו את קרנו של העסק.
לשם כך יש לוודא שמתבצע ניהול נכון ויעיל של כל מערך הסושיאל. זה מתחיל מבניית אתרים לעסקים באמצעות איש מקצוע מעולה אשר יבנה אתר ייחודי שהוא חלון הראווה של העסק ויהיה בו מידע מפורט על כל ההיצע של הפריטים שהחברה מוכרת, השירותים שהיא מציעה או נתונים אחרים הקשורים לפעילות העסקית שלה. ככל שהמידע יהיה מפורט יותר ויעניק ערך מוסף לגולשים וגם יהיו בו מאמרים איכותיים, קיים סיכוי רב שהגולשים יגיעו לאתר זה שוב ושוב.
שמירה על מוניטין
יש כמה כללים שמניעים את רוב העסקים בישראל ובעולם, כמו שמירה על אמינות, הענקת שירות אדיב ומקצועי ללקוחות, סיוע ללקוחות שמתקשים למצוא מוצר מסוים, להבין משהו על השירות או כל שאלה אחרת שעבורם היא חשובה. תוואי הדרך שסוללת ההנהלה של כל עסק ללא קשר לגודלו היא זו שיוצרת את התדמית שלו. הרצון הוא תמיד לשמור על תדמית חיובית ובדרך זו המוניטין לא ייפגע.
שמירה על רמת ההתנהלות התקינה בכל עסק
בכל עסק שיש בו כמה רבדים של עשייה ועובדים, מנהל העסק לא יכול לשלוט על כל מה שקורה בו ולכן באופן טבעי יש גם פה ושם כשלים קטנים או גדולים. כאשר זה קורה חשוב שהגורמים הרלוונטיים בחברה יידעו על כך והכשלים גם יטופלו באופן ראוי לשביעות רצונם של הלקוחות.
לשם כך כל חברה בונה מערך סושיאל והעובדים בנישה זו עוקבים אחר ההודעות והתגובות של הקהל. המטרה היא לא רק לקרוא אלא לטפל תוך פרק זמן קצר בכל בעיה ולמצוא לכך פתרון הולם. ליצור מוניטין לוקח שנים אך להרוס אותו אפשר בדקה. לכן קיימת חשיבות כה גבוהה להיות כל הזמן עם היד על הדופק ולטפל ללא דיחוי בהודעות של הלקוחות על חוסר שביעות רצון.
המדיה החברתית
במציאות העכשווית, ההשפעה של הרשתות החברתיות היא עצומה ולכן אנשי הסושיאל נמצאים בקשר עם הלקוחות, מקשיבים לכל מה שקרה ומוצאים דרכים הוגנות ונוחות כדי לפתור להם את הבעיה. הרושם השלילי שנוצר עקב התגובה שלהם עלול לסחוף לא אחת לקוחות נוספים שנתקלו בבעיה דומה או לגרום לכך שלקוחות אחרים שרצו לרכוש מוצרים יחשבו פעמיים.
כשהלקוחות רואים תגובה מהירה, מענה אנושי בבלוגים, בפורומים, אינסטגרם, פייסבוק ועוד, הם מבינים שיש גורם אחראי במערכת ובמקרים רבים הדבר משפר את דעתם על העסק.